Salora ACP750

• Test panel 8,3 jun 2018

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Salora ACP750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

a 21-01-2021

data uploaden onmogelijk

Geschreven voor: Salora ACP750

leuke camera, maar het is in werkelijkheid niet mogelijk beelden op de PC te uploaden dus heb je niets aan de camera

Richard 07-07-2019

Hardware prima, software tegenvaller

Geschreven voor: Salora ACP750

De camera en de meegeleverde accessoires zien er stevig uit en voelen ook zo aan. Bij het in gebruik nemen van de camera bleek de software echter nogal onbetrouwbaar. Bijvoorbeeld de instelling om het beeld te draaien (als je de camera ondersteboven ergens aan vast maakt). Als je de camera uitzet en weer aan dan is die instelling volgens het menu nog actief maar worden de beelden ondersteboven opgenomen. Eerst die optie weer uit en daarna weer aanzetten en het werkt wel weer. Hetzelfde met de instellingen voor standby en automatisch uitschakelen. De camera doet dan niet wat in de menu's wordt weergegeven en gaat altijd na een aantal minuten uit. De afstandsbediening werkt niet altijd en als het scherm van de camera standby staat zelfs helemaal niet (de camera gaat bij mij altijd na 30 sec standby...). Je moet dan eerst een keer op een knop van de afstandsbediening drukken, wachten tot het scherm weer aan gaat, dan nog een paar tellen wachten en dan reageert de camera pas (meestal, niet altijd) weer op de afstandsbediening. Aangezien ik deze camera vooral wilde gebruiken in situaties waarin ik af en toe een filmpje wil maken (op de fiets, motor, tijdens het wandelen) moet ik dan dus steeds eerst de camera weer aanzetten, dan de instellingen weer goed zetten en kan dan pas een opname starten (hoewel de camera ook soms bij het aanzetten al vanzelf begint te filmen, maar dan dus met de verkeerde instellingen). Dit vindt ik eerlijk gezegd veel te omslachtig en op de fiets en motor zelfs onbruikbaar.
De WiFi-verbinding maken ging probleemloos alleen de overdracht is nogal 'hakkerig'. Omdat ik die functie toch niet echt ga gebruiken is dat voor mij niet zo'n probleem.
Los van deze softwarematige tegenvallers vindt ik het beeld ook niet goed. In de omschrijving staat 'Deze ACP750 ActionCam heeft een indrukwekkende 4K/30fps resolutie'. Daarmee wordt je echter op het verkeerde been gezet, want dat is alleen de hoogst mogelijke resolutie van het bestand dat wordt aangemaakt. De opname die de camera daadwerkelijk maakt is hoogstens 1080p (in principe ook voldoende voor dit budget). Stel je hem in op 4K (waar ie standaard op staat ingesteld) dan worden softwarematig pixels tussengevoegd (geïnterpoleerd) waarmee de kwaliteit niet toeneemt maar de bestandsgrootte wel. Dat is dus alleen maar een nadeel. Daarnaast is het uiteindelijke beeld ook nogal teleurstellend (opname op 1080p resolutie). Als je niet buiten bent (waar veel licht is), dan ontstaan wazige vlekken in het beeld.
Van de geluidskwaliteit kan ik niks zeggen en heb daarom een voldoende gegeven. Ik heb de camera alleen maar getest in situaties waarin ik geen geluidsopname heb gemaakt (die instelling werkte wel).

Pluspunten

• hardwarematig prima
  • veel accesoires van goede kwaliteit

Minpunten

• instellingen werken niet zoals het moet
  • matige beeldkwaliteit

WouterS 29-06-2018
  • Product gekregen

Gave Camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Salora ACP750

Heel mooi cadeau gekregen voor mijn verjaardag.
Gelijk meegenomen op vakantie en goed kunnen testen.

De camera zit in een handige case met tal van accessoires, zoals een harnas om de camera op de borst te plaatsen, een selfiestick, een band voor om je hoofd, zo'n gele drijver om de camera vast te houden en zodat deze blijft drijven. Te veel om op te noemen. Erg handig, want die losse onderdelen los kopen, kost een vermogen. Niet alle accessoires zijn even duidelijk, dus de rest moet ik nog testen waarvoor ze precies dienen.

Deze Salora camera filmt ook nog eens heel goed, zowel in 4K als in Ful HD. Met de laatste instelling, kan je leuke dingen doen, zoals timelaps, en slowmotion.
De foto's zijn ook erg scherp.

Ook het geluid is prima, alleen in het onderwaterhuis wat minder.

Het gebruik is redelijk eenvoudig via de camera zelf.
Als je verbinding maakt met de Wifi en de App gebruikt is het nog eenvoudiger.

Kortom een hele fijne camera!

Pluspunten

• Super compleet
  • Veel mogelijkheden
  • Perfect beeldkwaliteit

Minpunten

• Geen handleiding voor de mounts

Testim 27-06-2018

Een mooie camera met goede kwaliteit

Geschreven voor: Salora ACP750

Met deze mooie actioncam kun je prachtige beelden maken met perfecte kwaliteit.
De installatie zelf wijst vanzelf evenals het installeren van de App, hier is weinig technische kennis voor nodig.

Erg handig is de meegeleverde afstandbediening die je om je pols kan vastmaken.
Daarnaast zit er in de meegeleverde koffer allerlei accessoires om de actioncam bij verschillende doeleinde te gebruiken.

Ik zal deze camera zeker aanbevelen, prijs/kwaliteit is het, het echt waard.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Afstandsbediening
  • Makkelijk te instelleren
  • Veel meegeleverde accessoires

Minpunten

• Geen bijgeleverde SD kaart

Meindert Meinsma 27-06-2018

Handige en zeker goed bruikbare actioncam

Geschreven voor: Salora ACP750

Mij werd gevraagd om deze actioncam te testen en dat heb ik graag gedaan. Omdat ik lid ben van een team van stormchasers is een goed actioncam van groot belang. Allereerst het produkt zoals het aankwam. Een keurige verpakking met een mooie tas waar de actioncam met zijn vele accesoires in zat. Het was een compleet pakket extra's met diverse handige items die in de praktijk goed van pas kwamen. Ook het waterdichte huis wat er bij zat was perfect want je kan begrijpen dat deze camera veel extreem weer mee zal maken en dan moet hij echt tegen een stootje kunnen. In de praktijk is hij door zijn compacte bouw en vele extra's gemakkelijk in gebruik. De fotokwaliteit is niet hoog maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet echt belangrijk vind daar wij professionele camera's gebruiken voor onze foto's. De filmkwaliteit en het geluid daarentegen is zeker heel belangrijk ook omdat we vaak live streamen. Handig is dus ook de ingebouwde wifi waardoor dit mogelijk is. De kwaliteit van de filmbeelden is ronduit goed te noemen en de geluidskwaliteit is prima. Leuk is ook bijvoorbeeld de hoofdband waar je hem op kan monteren waardoor je tegelijkertijd kunt filmen en met je camera kunt fotograferen. Deze cam is een aanrader en is geschikt voor het rustige maar ook voor het extreme werk. Ik ben er heel blij mee en zal hem zeker heel vaak gebruiken.

Pluspunten

• Compleet
  • Bruikbaar in alle omstandigheden

Minpunten

• Fotokwaliteit tijdens beweging

Argi 26-06-2018

Goed in beeld met deze Actioncam

Geschreven voor: Salora ACP750

De Salora ACP750 is een prima actie camera voor een toegankelijke prijs. Wil je gebruikersgemak, degelijke video’s en foto’s maken ? Dan is de Salora ACP750 zeker het overwegen waard.

De camera heeft een mooie afwerking en een eenvoudige bediening, een On/Off knop die gecombineerd is met een modus knop. Uiteraard een shutterknop voor het maken van een foto of het starten met filmen. Aan de zijkant zitten 2 navigatieknoppen om door de instellingen te navigeren of 4x max. digitaal te zoomen. Een enkele druk op de bovenste knop laat de WiFi gegevens van de camera zien, zodat je deze kunt koppelen met de XDV app. De LCD display is helder en scherp. Tijdens zonnige omstandigheden is het scherm nog redelijk zichtbaar. Het front status scherm geeft ook de nodigde informatie weer. Bij minder goede lichtomstandigheden is deze lastig af te lezen.

De camera zit samen met een uitgebreide accessoires pakket in een nette opberg tas. Voor elke situatie is er wel een accessoire om de action cam te gebruiken; voor onderwater of regenachtige omstandigheden, in een grote menigte of om tijdens het fietsen door de bossen op het stuur te bevestigen.
Er is geen lader meegeleverd alleen een usb kabel. Gelukkig heb ik zelf genoeg laders van andere gadgets. Een antistatisch doekje bijleveren wil ik graag als tip meegeven.

Het fotograferen van enkele foto’s uit de losse hand resulteerde in minder mooie foto’s dan bij situaties waarbij de camera gefixeerd was. Bij zonnige en bewolkte dagen waren de foto’s goed, echter bij schemering of weinig kunst licht werd fotograferen een uitdaging. De burstmodes en timelapse leverde fraai materiaal.

Het filmen gaf over een algemeen een goede beeldkwaliteit in 4K/1080/720. Bij schokkerige omstandigheden had ik graag een betere beeld-stabilisatie gehad. Dit is naderhand op de computer met wat nabewerking te verbeteren. Het geluid was voldoende, echter de meeste filmpjes voorzie ik van muziek.
Het wifi signaal staat niet altijd aan en zal eerst moeten worden ingeschakeld, dit spaart de accu. Bij andere modellen camera’s staat deze continue aan en zorgt er juist voor dat de accu snel leeg is. Dit ervaar ik als handig.

Via wifi is het mogelijk om de camera te verbinden met je smart phone of tablet. Je kunt de XDV app is gratis downloaden in de App Store en Google Play Store. Zelf heb ik gebruik gemaakt van de Android versie. Deze versie vind ik makkelijk in de bediening en het is fijn dat deze te gebruiken is wanneer je foto's en video’s wilt maken. Je ziet dan op je mobiel het beeld dat de camera filmt en de instellingen van de camera zijn via de mobiel live te wijzigen.
Daarnaast is het via de WIFI ook mogelijk om bestanden te downloaden naar bijv. je mobiel. Ik raad dit niet aan met grote bestanden (dit duurt lang, en editen doe je toch niet echt op je mobiel). Mijn ervaring is dat dit met foto's erg leuk en snel werkt en delen via social media doe je in een paar minuten.

De Salora ACP750 heeft niet alle features van een high end action cam, echter genoeg mogelijkheden om mooie beelden te maken in de meest voorkomende omstandigheden. Het is een betrouwbare action cam met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• 4K Ultra HD
  • Compleet accessoirespakket
  • Wifi en App

Minpunten

• Geen bescherming van USB HDMI aansluitingen
  • Geen extra batterij bijgeleverd
  • Moeite met donkere omstandigheden

Dirk 26-06-2018
  • Product gekregen

Geweldig

Geschreven voor: Salora ACP750

Een fantastisch vaderdagkado deze ACP750 van Salora. Ik was al even op zoek naar een actioncamera en wilde niet te veel geld uitgeven. Ik heb deze voor vaderdag gekregen en gebruik deze nu heerlijk aan de Cote d'Azur. Wat opvat is dat de beeldkwaliteit echt super is! Klein en handig in gebruik. Ik heb al aardig wat onderwaterbeelden gemaakt maar ook als "normale camera" gebruikt. Mooie scherpe beelden en ook leuk zijn de slowmotions op deze camera. De beelden kijk ik in mijn hotel terug op mijn smartphone, dat scherm kijkt net even groter.
De bijgeleverde koffer met daarin alle accessoires is echt ideaal. Er zit een selfiestick in, een drijver voor in het water (zodat de camera naar boven drijft wanneer je hem loslaat, heel veel adapters. Wat ook gaaf is, is de chestmount, deze is top wanneer je gaat skieen of hiken. Echt supercompleet want voor de losse accessoires betaal je normaal ook wel een paar tientjes. Het geluid van de camera is goed. Wannneer deze in de waterdichte behuizing zit is het wat minder maar dat is logisch. De bijgeleverde afstandsbediening is ideaal. Als laatste wil ik het displaytje aan de voorkant noemen. Wanneer je gebruik maakt van de selfiestick kun je hierop zien of de camera filmt of op pauze staat en welke instellingen je gebruikt. Afsluitend : een TOPPERTJE deze Salora camera, gewoon kopen wannneer je op zoek bent naar een goede camera en een compleet pakket accessoires. Bijkomend voordeel is de handige koffer waar je alles netjes in opbergt.

Pluspunten

• beeld
  • gebruik
  • supercompleet

Minpunten

• nog niet ontdekt

Tygo 26-06-2018

Complete set voor weinig geld

Geschreven voor: Salora ACP750

Dit is een hele complete camera voor een mooi bedrag die ook goede beelden maakt.

De camera wordt geleverd in een handige 'beschermkoffer'
Het lukt alleen niet meer om alle accessoires die er in zitten weer terug erin te doen, maar als je op pad gaat zal je toch niet alles meenemen (het borst- of hoofdharnas gebruik ik zelf in ieder geval niet).

Alles wat je kan verzinnen aan accessoires zit er wel bij. Je kan de camera ook zo vastklikken op de mount points van een ander cameramerk.

Het display achterop geeft helder beeld, jammer dat het geen touchscreen is, maar navigeren met de knoppen op het apparaat went snel.

Ik heb de camera een paar keer voorop mijn motor gezet en dan kan je mooie beelden maken. Handige optie is dan om ook al geen geluid op te nemen. Ik heb alleen in 4K gefilmd en dat levert mooie beelden op.

Omdat ik dan vergat om de camera uit te zetten (met bijvoorbeeld de meegeleverde afstandsbediening) heb ik maar een paar filmpjes kunnen maken omdat de accu dan daarna leeg was. Het is niet mogelijk om de camera aan de voeding te leggen terwijl hij in de case zit.

Op de computer aansluiten gaat heel eenvoudig. Na het aansluiten van de micro USB geef je aan of je de camera wil gebruiken als webcam, wil opladen of in pc-mode wil gebruiken. Dan kan je met de verkenner gewoon naar de bestanden toegaan en deze overzetten op je computer.

Pluspunten

• Voordelige camera
  • Veel accessoires
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Geen touch display
  • Accu gaat redelijk snel leeg
  • Sumiere gebruiksaanwijzing in hele kleine letters

Michel 25-06-2018

De ideale actioncam voor beginners

Geschreven voor: Salora ACP750

De Salora ACP750 is echt een aanrader als je op zoek bent naar een instapmodel van de actionscams. Je heb heel veel accessoires en een gebruiksvriendelijke camera. De camera zit met alle accessoires in een mooi zwart koffertje. Je krijgt onder andere accessoires bij voor op de fiets, helm, pols en snowboard. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een mount voor. Het koord van de drijvende handgreep kan niet bevestigd worden zoals aangegeven staat in de handleiding. De enigste accessoire wat ik gemist hebt is een zuignap voor op een ruit of op de auto.

Het nadeel is dat deze camera alleen onder water te gebruiken is met de case, maar dat mag je ook niet verwachten voor deze prijs. Mocht je audio willen opnemen met de camera zelf dan zul je de case niet moeten gebruiken. Let op de onderwatercase is wel gevoelig voor krassen.

Het eerste wat bij het uitpakken opviel is dat de camera geen intern geheugen heeft om beelden op te slaan. Alle video’s en/of foto’s worden opgeslagen op een micro sd-kaart(is niet inbegrepen). Er wordt ook een afstandsbediening bijgeleverd die al gekoppeld is aan de camera. Als de camera wordt aangezet verbind deze automatisch met de camera en is meteen te gebruiken. De camera kun je ook verbinden met je smartphone via WiFi. Ik heb geen app gevonden op mijn iPhone die kon verbinden met de camera.

De beeldkwaliteit van de camera heeft mij verbaasd voor een actioncam van deze prijs. De beelden zijn soepel en heel duidelijk. De meeste opnames heb ik gemaakt op 1080p 60fps. De 4K beelden vind ik toch iets te schokkerig om uiteindelijk deze beelden te gaan gebruiken.

De camera is door zijn formaat makkelijk mee te nemen en plaats je snel ergens neer en valt bijna niet op. Als je de hele dag gebruikt wilt maken van de camera koop dan een extra accu of neem een powerbank mee. De accu van de camera gaat namelijk niet heel lang mee, dit is afhankelijk voor welke toepassing je de camera gebruikt. Om het accuverbruik te verlengen kun je het scherm op zwart zetten.

Ik heb de ACP750 ook vergeleken met mijn eigen actioncam en je ziet het prijsverschil wel terug in de beelden, maar voor een instapmodel is deze camera heel goed en kan ik hem zeker aanraden. Er zijn nog wel enkele verbeterpunten, maar deze zitten voornamelijk in de software en een app.

Pluspunten

• Accessoires
  • Display
  • Prijs/kwaliteit verhouding
  • Bediening

Minpunten

• Geen SD-Kaart bijgeleverd
  • De App
  • Waterdicht doormiddel van een case

Manuel Bijen 24-06-2018

Top prijs-kwaliteit

Geschreven voor: Salora ACP750

Wanneer je de actioncam uit de doos haalt, komt er een opbergkoffertje tevoorschijn die de camera goed beschermt. Aan de binnenkant zit een zachte vulling met vakken waar je de camera en accessoires in kunt opbergen. Er zitten echter meer accessoires bij dan dat er vakken zijn.

Bij de actioncam zitten vele verschillende accessoires zoals een selfiestick, en een bevestiging voor een (snowboard)helm. De camera is vast te maken met standaard schroefdraad, wat op veel bestaande accessoires en camera's te vinden is. Dit is zeker een plus! Bijgeleverd zit ook een afstandsbediening, die erg handig is als je de camera ergens neer zet. Bij de camera wordt echter geen MicroSD kaartje geleverd. Voor mij geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden bij de aanschaf als je direct aan de slag wilt gaan.

De gebruiksvriendelijkheid van de camera is in het begin even wennen. Maar na 5 minuten heb je door hoe het in elkaar zit en wissel je snel en gemakkelijk van filmen naar foto of zet je de Wi-Fi verbinding aan.
Met Wi-Fi verbinding kun je de camera via een app op je telefoon bedienen en tevens direct de foto's en video’s downloaden naar je telefoon. Erg handig om ze snel te delen met je vrienden. De app werkt echter niet helemaal vloeiend en heeft bij mij enkele vastlopers gehad. De app is niet van Salora zelf.

Op de achterkant van de camera zit een groot scherm, waardoor je direct ziet wat je aan het filmen/fotograferen bent. Ook het terugkijken van je opnames gaat hierdoor gemakkelijk zonder de camera te hoeven verbinden met je telefoon of computer.

Voor de prijs van het product is de beeldkwaliteit bij het filmen bijzonder goed wanneer je in een lichte situatie de camera gebruikt. Als er minder licht is, zal de kwaliteit achteruitgaan. Toch verbaast de automatische witbalans mij, aangezien de camera zich wel snel aanpast bij een donkere omgeving. Ook is de beeld-stabilisatie niet optimaal, echter is dit met videobewerking achteraf makkelijk aan te passen. Het geluid bij de opname is prima te noemen, maar is wel minder in de waterdichte behuizing. Echter is dit wel iets wat te verwachten is.

De beeldkwaliteit van de foto's vind ik persoonlijk minder. Echter is het een product wat als hoofddoel filmen heeft. En daar doet hij voor zijn prijs niet onder voor de concurrenten.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Veel accessoires
  • Beeldkwaliteit
  • Groot beeldscherm

Minpunten

• Geen bijgeleverde MicroSD kaart
  • Niet genoeg beeldstabilisatie
  • Geluid in de waterproof case

Koen 24-06-2018

Volwaardige action camera

Eerste indruk
Bij het uitpakken van Salora viel al meteen op dat de set compleet was. Action camera die ik drie jaar geleden kocht heb ik vergelijkbare accessoires moeten bij kopen.
Naast de accessoires is er ook een klein boekje te vinden, waarin wordt uitgelegd hoe je deze accessoires moet gebruiken. Zeer praktisch want er worden veel dingen bijgeleverd waarop je soms op het eerste oog geen idee hebt hoe te gebruiken.
Er zit ook een handleiding het enige minpunt daaraan is dat de letters vrij klein zijn. Voor de rest duidelijke stap voor stap handleiding die voor iedereen te begrijpen is.

Eigenschappen camera
De camera is qua uiterlijk vergelijkbaar met andere action camera´s enige minpunt is dat de aansluitingen niet worden afgedekt met een dekseltje. Bij gebruik van de open mount kan er dan vuil inkomen. Wat ideaal is dat er een scherm op zit, dit is iets wat ik mis bij mijn actioncamera van 3 jaar oud. Om even snel te kijken naar het resultaat of om direct te zien wat er wordt gefilmd. Jammer dat het geen touchscreen is maar met de knopjes werkte het ook prima. In het donker of met minder licht is alles op het scherm ook duidelijk enkel het schermpje op de voorkant is dan minder goed te lezen. Dit was ook bij mijn vorige action camera.
De gebruiksvriendelijkheid van de camera is hetzelfde als andere action camera’s. De eerste keer opladen duurde de aangegeven 4 uur het gebruik verschilt met welke settings je gebruikt.

App
De app is niks op aan te merken. Het wijst zich vanzelf en ik vind het persoonlijk sneller en prettiger werken als het instellen via de camera zelf. Ik heb ook via de app de SD kaart geformatteerd en dat verliep prima. Alles wat je op de camera kan instellen kan ook via de app.
Het verbinden via de wifi ging makkelijk.

Vergelijking
Mijn huidige action camera heb ik vergeleken met de Salora. Ik heb vanaf een statief een foto gemaakt in een bosrijke omgeving. De kwaliteit van de foto´s is niks op aan te merken. Het verschil wat ik zag was de breedte van de foto. Dit was overigens al te zien op het schermpje van de Salora.
Dit was ook met het beeld van het filmen. De beelden die met het filmen zijn gemaakt is niks op aan te merken. Alleen de Salora heeft moeite om in ruimtes te filmen met minder licht de andere action cam geeft hierbij betere beelden. Het geluid bij Salora kraakt wat meer en klinkt wat blikkeriger. Het beeld is wat meer schokkerig maar met een videobewerkingsprogramma is dit nog goed op te lossen. Al met al een goede volwaardige action camera met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Compleet accessoirespakket
  • Duidelijke handleiding
  • Directe schermweergave
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen extra accu
  • Geluid
  • Moeite in donkere ruimtes

Nica 22-06-2018

écht waterdicht!

Geschreven voor: Salora ACP750

Deze actioncam is zeer gebruikvriendelijk. De bijgeleverde handleiding is zo klein dat je het amper kan lezen, maar dat is gelukkig ook niet nodig. Alles spreekt voor zich.
De actioncam komt in een mooi zwart koffertje en super veel accessoires. Dit vind ik persoonlijk erg fijn, hierdoor kan ik de camera op verschillende sportmaterialen bevestigen (wielrenfiets, snowboard, surfboard). De plastic behuizing is ook daadwerkelijk waterdicht in vergelijking met mijn oudere actioncam, waar de condens doorheen kwam en zorgde voor wazig beeldmateriaal. Door de plastic behuizing gaat de kwaliteit van het geluid wel achteruit op het videomateriaal, dit is voor mij geen probleem, want ik plaats altijd muziek onder de video’s.
Groot pluspunt is het scherm op de actioncam zelf, waardoor je meteen ziet wat je filmt of fotografeert!

Door de bijgeleverde afstandsbediening kon ik makkelijk foto’s maken op afstand. De app via de telefoon is ook handig. Erg makkelijk die wifi functie, waardoor je via je telefoon makkelijker een foto op afstand kan maken!
Nadeel is de bevestiging van het handkoordje aan de drijvende handgreep. Het koord moet je bevestigen aan het schroefdraad. Er zit geen oogje onderaan zoals op de handleiding staat afgebeeld.
De kabel om de camera te verbinden met de PC maakt geen duidelijk contact, waardoor opladen erg moeizaam ging. Ik heb het beeldmateriaal via de micro SD in een omzetter laten inlezen op mijn pc. Direct via de camera was niet mogelijk door het slechte contact. Waarschijnlijk is dit makkelijk op te lossen door een nieuw USB-kabeltje aan te schaffen.
Beeldkwaliteit is erg goed! Zowel van foto’s als videomateriaal is erg scherp. Sommige foto’s zijn bewogen, maar je kan snel meerdere foto’s achter elkaar maken waardoor er altijd wel een goede tussen zit. Beeldkwaliteit gaat alleen iets achteruit als er weinig natuurlijk lichtinval is of wanneer je tegen de zon in filmt. De verschillende opname functies zijn echt super! Je schakelt heel snel van foto naar video of sportopnames.
Ik ben zeer tevreden over deze Salora ACP750. Prijs-kwaliteit zeer goed!

Pluspunten

• waterdichte behuizing
  • afstandsbediening
  • beeldscherm op actioncam zelf

Minpunten

• geen bijgeleverde SD kaart

Sofie 22-06-2018

Fijne actioncam

Geschreven voor: Salora ACP750

Afgelopen weken heb ik de ACP 750 actioncam gebruikt voor verschillende doeleinden. De actioncam is fijn van formaat en goed mee te nemen, het bijgeleverde koffertje (inclusief accessoires) zijn erg praktisch en stevig.

Wat mij direct opvalt is de display die de ACP750 actioncam heeft. De LCD display is van mooi formaat zodat je ook direct kan zien wat je aan het fotograferen of filmen bent. Het display is erg duidelijk.

De ACP750 actioncam is makkelijk in te stellen, de bediening is eenvoudig waardoor de actioncam snel te gebruiken is. Je begrijpt alle instellingen van de camera binnen vijf minuten wanneer je er mee gewerkt hebt. Je kunt de actioncam op veel verschillende manieren instellen wat het erg leuk maakt om hierin de variëren. Zo kun je de beelden bijvoorbeeld in slow motion opnemen. Wat ik alleen jammer vind is dat de je de beeldkwaliteit niet op Europese film opnamestand(25 fps) kunt instellen.

De kwaliteit van de beelden verbaasde mij enigszins in positieve zin. De kwaliteit is erg goed, zelfs onder water. Details zijn, als je de beelden inlaadt op de computer, nog steeds erg duidelijk.
Wij hebben de actioncam gebruikt tijdens het waterskiën en de kwaliteit van de beelden blijft erg goed ondanks het schokken. Wat wel jammer is, is dat het geluid wat minder is. Je moet wat moeite doen om de gesprekken die er worden gevoerd tijdens het filmen goed te kunnen verstaan. Overigens is dit alleen als de actioncam in het waterdichte bescherming hoesje zit.

De actioncam heeft als extra’s dat hij beschikt over WIFI die je direct kunt verbinden met je telefoon en waarop de beelden ook direct op je telefoon zichtbaar zijn. Ook kun je de beelden dan direct opslaan waardoor je meer ruimte overhoudt op de SD kaart van de actioncam zelf ,want je kunt daarop direct beelden verwijderen mocht je niet genoeg ruimte hebben.

De actioncam zit in een mooie/stevige koffer waarin ook verschillende accessoires zitten. Zo zitten er onder andere een hoofd en buikband bij maar ook een selfiestick en een soort boei waardoor de actioncam blijft drijven in het water. De accessoires zijn makkelijk in het gebruik en maken het gebruik van de actioncam ook multifunctioneel.

Pluspunten

• Display
  • Instellen
  • Accessoires

Minpunten

• Geluid

Patrick 20-06-2018

Zeer fijn instapmodel

Geschreven voor: Salora ACP750

Als je opzoek bent naar een compacte en zeer fijne actioncam voor een mooie prijs, dan is dit wel echt een goede keus!
Ik heb deze actioncam 2 weken uitgebreid mogen testen, en dat ook gedaan.
Van een wildwaterbaan tot op de motorhelm, het leverde onwijs mooie beelden op.
Ook onderwater werkt de camera dus goed met de bijgeleverde waterdichte behuizing daarvoor.
Het geluid komt niet goed door in de case, dit is wel jammer, maar het beeld is goed.
Mooi onderwater foto's knippen of een gaaf filmpje van de waterbaan maken is dus geen probleem hiermee.
Het geluid is over het algemeen wel iets minder als ik had verwacht, maar is voor mij geen probleem.
Maar de beeldkwaliteit heeft mij echt verast in een positieve zin.
Foto's zijn mooi hiermee, maar je ziet wel vrij snel bewegingen daarin.

Door de afmeting is de camera ook handig mee te nemen, eventueel met het bijgeleverde accessoires koffertje.

Zorg er wel voor dat je een MicroSD kaartje koopt en deze zelf in de camera doet, want er is geen ingebouwd geheugen.
Dus zonder SD Card kun je hem alleen gebruiken als webcam aan je computer maar niets opnemen.

Met de ingebouwde Wi-Fi kun je de camera met je telefoon verbinden en daarmee de bediening regelen. (Foto / Opnemen / Time-Lapse)
Maar ook kun je de foto's en filmpjes van de camera SD downloaden naar je telefoon via de file-manager in de app.
Handig om ze even snel op socialmedia te delen via je telefoon.

De app zelf is niet gemaakt door Salora, en is niet heel gebruiksvriendelijk vond ik zelf.
Soms had ik ook wat problemen met het verbinden of crashte de app wel eens.
Dit was op een telefoon met Android 8.0.
De app bied de zelfde opties aan als de camera, dus instellingen aanpassen en foto's knippen / filmen.

De bediening op de camera zelf is wel erg gemakkelijk, en heb je vrij snel geleerd.
Genoeg opties ook, zo kun je gemakkelijk de kwaliteit aanpassen waarmee je filmt.
Handig als je veel wil filmen maar geen extra SD kaart bij hebt.
Ook kun je in slow-motion filmen, of een time-lapse maken.
Media verwijderen van de sd kaart kan ook via de camera zelf.

Ik heb de camera ongeveer 2 uur gebruikt voor een time-lapse met een volle batterij.
Doordat het scherm automatisch op zwart gaat (Kun je instellen) bespaard dit een hoop stroom.
Wil je hem een hele dag gebruiken? Dan raad ik toch aan een extra batterij te kopen op hun website.
Ook een extra SD kaart is verstandig bij veel gebruik.

Er is een zeer ruim accessoire pakket bijgeleverd, maar het is niet altijd duidelijk waarvoor ze allemaal dienen, Dit kon ik dit niet in de gebruiksaanwijzing terugvinden, maar na een beetje research op internet en wat puzzelen kom je er wel snel uit.

De bijgeleverde afstandsbediening wil niet altijd meteen werken, wat wel heel vervelend is.
Je weet dus niet altijd of er een foto is geknipt, of dat de opnamen loopt / stopt.
Door hem te verbinden met de app kun je dit wel goed zien.

De fiets bevestiging is ook makkelijk, en eigelijk kun je de camera overal aan vast monteren met de bijgeleverde accessoire.
Zo maakte ik hem dus vast aan mijn windscherm in de auto voor een time-lapse.
Of op de motorhelm met een bijgeleverde zelfklevende bevestiging Sticker.

Ik heb deze 2 weken onwijs veel plezier gehad met de camera, en raad hem zeker aan.
Uiteraard is er een verschil te merken tussen een action-cam van 500 euro en deze.
Maar voor deze prijs krijg je wel echt waar voor je geld.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Accessoires
  • Zeer compact
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Veel opties

Minpunten

• De app
  • Geen intern geheugen
  • Geen geluid bij bij slowmotion
  • Geen extra batterij bijgeleverd